Ennyien böngésznek most

Innen böngésznek most

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Colmath: Egyelőre nem próbáltam ki a Wotlk-t, így nyilatkozni sem tudok róla. Ha majd egy kicsit lenyugodna... (2008.11.28. 16:48) A bánya vár...
  • Colmath: Ahoy! A címkék és egyéb részek alványszürke kiírása az egyelőre bug volt, jelenleg is dolgozom a k... (2008.10.27. 15:27) World of Colmath 1.0!
  • Mr. Tzirmi: Akinek ez tetszett, azért bedobnám a Fahrenheit-et, amit majdnem ugyanez a bagázs készített, csak ... (2008.10.12. 20:22) Mass Effect: beszippant a végtelen
  • Mr. Tzirmi: Bocsi, de az stunstick, egyébként kábítóbot a hivatalos magyar megnevezés, de... Jobb a stunstick. (2008.10.12. 20:17) Interjú a Combine-al
  • Steste: Én is csináltam egy ilyen oldat! wárom a látogatókat és gyüjtőket egyaránt! (2008.09.09. 15:53) Turborágó

Linkblog

Miért szeretem és utálom egyszerre az Old Republicot?

2012.01.19. 02:10 :: Colmath

 Kapcsolatom a Star Wars: The Old Republic-al azt kell mondjam, igencsak kettős. Egy részről imádom, oda vagyok érte. Oda voltam érte már az első infó-morzsák megjelenésekor, amikor gyakorlatilag még csak annyit lehetett tudni a játékról, hogy az Old Republic érában fog játszódni. Minden egyes megjelent trailert, interjút áhítattal figyeltem, és amikor megjelent a játék akkor hatalmas lendülettel és lelkesedéssel vetettem bele magam. Ekkor pedig elkezdődtek a bajok…

Az első napok, az első 1-2 hét még tökéletes volt: ha tehettem volna egész nap csak TOR-oztam volna, és még a különböző bugok sem érdekeltek annyira, amik valljuk be, erősen terhelik a játékot – ezek ugyanis kijavíthatóak, minden játékban megvannak, idővel jobb lesz. Azonban ahogy egyre tovább haladtam, kezdtek előjönni az olyan problémák, amik egyértelműen design-jellegűek, illetve a közösség bajai – ezek pedig már olyanok, amiket nem lehet egyik pillanatról a másikra megoldani, vagy legalábbis a Bioware oldaláról egyelőre nem nagyon látni erre törekvést.

Azt sem tudom igazából, hogy hol kezdjem – talán a legjobb lenne a közösséggel, mert ez a legnagyobb gamebreaker a véleményem szerint. A Republic oldal ugyanis kihaltabb, mint egy kisváros zombi-apokalipszis után. Míg a megjelenés idején még percek alatt lehetett bármire csapatot találni, és a general chat minden bolygón hemzsegett az emberektől, mára eljutottunk a síri csend időszakába. Míg Coruscanton minden egyes csoportos questre találni lehetett elegendő embert kb 2 perc alatt, addig a magasabb szintű bolygókon már semmire nem lehet – személy szerint Hoth-on egy darab csoportos küldetést sem sikerült megcsinálnom, mert bárhányszor kerestem rá embert, gyakorlatilag senki sem válaszolt… a general channelen pedig jó, ha félóránként egyszer valaki beírt valamit… az is többnyire csak valami vicc volt.

Még rosszabb a helyzet, ha a Flashpointokat nézem: egy-egy bolygón még elhiszi az ember, hogy kevés a csapat, na de az, hogy már Carrick station general chatje is hosszasan üres szokott lenni, és egy sima Flashpointra is hosszas keresgélés embert találni… azért az már tényleg bajt jelent. Itt jegyzem meg, hogy nem vagyok fent Hungarian chaten a játékban, talán ott jobban lehet csapatokat találni, nem tudom – de attól még a kihaltság ezen foka igenis aggasztó, mert pont az MMO jelleg vész így ki a játékból, amiért fizetünk.

Hogy mit lehet okolni ezért az egyensúly nélküliségért, nem tudom. Egyesek szerint unalmasak a Republic oldali történetszálak, mások szerint túlságosan egysíkúan jófiúk a köztársaságiak – meglehet. Személy szerint mindkettőben látok némi igazságot (a Trooper quest line pl az Act 2 vége után kimondottan unalmas egyelőre, és olyan érzése van az embernek, hogy csak helyfoglalóként van ott, a köztársasági oldal pedig tényleg sokszor csöpögősen idealista, bár ennek kontrasztjaként ott van Belsavis), de mivel az Imperial oldalt (egyelőre) nem próbáltam, így erről nem nyilatkozhatok véglegesen. Ami miatt még mindig nem szívesen váltanék birodalmi oldalra (bár egyre erősebben érik bennem), az az a tudat, hogy nem adhatom fel, talán valami miatt jobb lesz, és addig ki kell tartani – elvégre ha mindenki feladná, akkor az tényleg a köztársaság végét jelentené. :P

Persze ez a gond megoldódhat még, bár nem látom hogyan – ez tényleg a közösség kezében van. Azonban nagyon súlyos gondjai vannak a játéknak e nélkül is, olyanok, amiket 2012-ben egy AAA kategóriás MMO egyszerűen nem engedhet meg magának. Gondolok itt:

  • A crafting rendszer alapvető elcseszettségére (vicces, amikor a maxra húzott armsmithemmel a legjobb legyártható fegyver mod is gyengébb, mint amit level 50 meglépése után szinte azonnal, pár napi quest megcsinálásával kiválthat az ember, ezen kívül pedig semmilyen bónuszt nem ad – és nem az armsmith az egyetlen ilyen skill).
  • Arra, hogy kevesebb mint egy hónap alatt, nem kirívóan sok játékidővel lassan már az endgame résznél tartok (ami elnézve más MMOkat amikkel játszottam félelmetesen kevés).
  • A bolygókban való elmélyedés lehetőségének hiányára (túl sok bolygó, túl gyors szintezés, így mire az ember megszeretne egy bolygót már mehet is a következőre). Ez pedig végeredményként ahhoz vezet, hogy az ember nem éli bele magát a világba, nem kötődik hozzá, akkor pedig mi értelme is van a hatalmas story-orientáltságnak?
  • Az UI minimális szinten való testre szabásának teljes hiányára
  • A combat log hiányára – e nélkül érdekes lehet komolyabb csoportos contenttel haladni.
  • A legacy rendszerre – hogy lehet beépíteni egy rendszert, ahol gyűjtögeti az ember a szinteket úgy, hogy azokkal semmit sem ér, csak fancy, hogy már 5. Szintű. Akkor már inkább be se tették volna a következő patchig.
  • Az FPS időnként drasztikus visszaesésére, és csúnya textúra-hibákra
  • Idiótán, totálisan Amerika-központúan megalkotott szerver-karbantartási időpontok

 

Mindezek persze javíthatóak – a legacy rendszer bővíthető (sőt, elvileg márciusra már tervezik is), a combat log és az UI testre szabhatósága betehető (utóbbit is tervezik elvileg), a crafting rendszer is rewampolható (nem egy MMO megcsinálta már). Ettől még súlyos gondok, amiket igencsak ki kellene javítani – ez talán fontosabb lenne, mint +1 flashpoint hozzáadása a játékhoz.

Bármennyire is negatív hangvételű volt az előző sok sor, ettől még szeretem a játékot, és minden bizonnyal még jó darabig amikor csak tehetem, be fogok logolni, reménykedve a legjobban. Mert amikor eltalálják a hangulatot, akkor bizony nagyon eltalálják, és a játék olyankor igen erősen letehetetlen. A probléma, hogy az ilyen pillanatok a szintlépésekkel párhuzamosan egyre kevesebben vannak. 

Szólj hozzá!

Címkék: star wars mmo old republic

A bejegyzés trackback címe:

https://colmath.blog.hu/api/trackback/id/tr813581808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása