Ennyien böngésznek most

Innen böngésznek most

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Colmath: Egyelőre nem próbáltam ki a Wotlk-t, így nyilatkozni sem tudok róla. Ha majd egy kicsit lenyugodna... (2008.11.28. 16:48) A bánya vár...
  • Colmath: Ahoy! A címkék és egyéb részek alványszürke kiírása az egyelőre bug volt, jelenleg is dolgozom a k... (2008.10.27. 15:27) World of Colmath 1.0!
  • Mr. Tzirmi: Akinek ez tetszett, azért bedobnám a Fahrenheit-et, amit majdnem ugyanez a bagázs készített, csak ... (2008.10.12. 20:22) Mass Effect: beszippant a végtelen
  • Mr. Tzirmi: Bocsi, de az stunstick, egyébként kábítóbot a hivatalos magyar megnevezés, de... Jobb a stunstick. (2008.10.12. 20:17) Interjú a Combine-al
  • Steste: Én is csináltam egy ilyen oldat! wárom a látogatókat és gyüjtőket egyaránt! (2008.09.09. 15:53) Turborágó

Linkblog

Old Republic Reloaded

2012.11.20. 14:46 :: Colmath

2012 februárjában véget ért életem talán legrövidebb MMO-karrierje. Alig kevesebb, mint 3 hónap után „elkaszáltam” a Star Wars: The Old Republicot. Aki ismer, tudja, hogy ez tőlem mennyire szokatlan, általában ragaszkodóbb szoktam lenni a karaktereimhez.

A döntésemnek akkor jó pár oka volt, ha emlékezetem nem csal ezeket blogpostban is kifejtettem. Idegesített a repetitív és unalmas PvE (2012-ben az ember már egy kicsit többet vár el n darab kill-questnél), az üres szerverek, amik lehetetlenné tették a random groupok megtalálását (köszönhetően a nagyon szétszabdalt chat-rendszernek), és az endgame tartalom hiánya (ami pedig volt, az is rettentő bugos volt).

Azóta eltelt több mint fél év, ami minden szempontból nagyon hosszú idő, egy fiatal MMO életében pedig maga az örökkévalóság. Elég csak a LotRO-t említeni, ami fél évvel a launch után gyökeresen másmilyen volt (nagyon is pozitív értelemben). Kíváncsi voltam tehát, hogy mennyit változott az Old Republic ez alatt az idő alatt, amihez nagyon jó lehetőséget adott a frissen bevezetett ingyenes opció (merthogy igazi F2P-nek azért nem nevezném). Uzsgyi tehát, belevetettem magam a játékba.

 star-wars-the-old-republic.jpg

Mivel távollétem alatt nem követtem igazán a játék körüli sajtót, ezért csak igen nagy vonalakban értesültem a frissítések által behozott újításokról a játékba (amikből azért valljuk be őszintén nem volt olyan sok, a legfrissebb, november 15.-ei patch még csak az 1.5-ös verzió, ami 1 év alatt nem éppen egy gyors patchelési folyamat).

Fel voltam tehát készülve rá, hogy nagyon sok ismeretlen dolog fog fogadni visszatérésemkor, és ebben igazam is volt. Az alapok természetesen nem változtak, azonban az elmúlt időszakban a fejlesztők láthatóan olyan dolgokat raktak hozzá a játékhoz, amik korábban nagy problémát jelentettek, habár kérdés, hogy az alapvető problémákat mennyire is képesek megoldani.

 

Kezdjük talán a legnagyobb pozitívummal: a szerverösszevonások. Több ismerőssel beszélve egyet kell értenem abban, hogy a játék talán legnagyobb problémája az üresség volt. Értem ez alatt, hogy milliónyi szerver volt, melyek az első pár napban még folyamatosan tele voltak (mit várunk egy ennyire hypeolt játéktól?), azonban nagyon hamar elüresedtek, és a sok bolygó miatt a játékos-közösség nagyon szétszakadt egy-egy szerveren. Míg az első napokban az első pár bolygón folyamatosan csapatokat kerestek az emberek, 1-2 hónap után már odáig jutottunk, hogy egész bolygókon lézengett alig 5-10 player, és szinte lehetetlen volt csapattársat találni bármilyen csoportos questhez. Mindez pedig tekintve, hogy a repetitív és unalmas küldetéseket leginkább a csapatjáték tudná feldobni, igen mélyeket taszított a játékon.

Azóta megtörténtek a szerverösszevonások, amiket a legtöbben a játék haldoklásának tartottak, azonban visszatérve azt kell mondjam, hogy épp ellenkezőképp: talán éppen a játék újraéledését hozhatják. Lehet, hogy a friss patch miatt, de a szerverek mindegyike folyamatosan tele van, és sokszorosa az egy-egy bolygón egyszerre jelen levők száma, mint azelőtt volt. Csapatot találni pedig épp ennek köszönhetően sokkalta egyszerűbb. Habár ez nem biztos, hogy permanens (EVE-ben is az egyes kiegészítők közvetlen környékén mindig van egy spike a népességben), de mindenesetre mindenképp jobb, mint ami azelőtt volt.

 

A másik, hasonlóan tetszetős vonal az 50-es szintű solo tartalom növelése. Anno ha az ember elérte az 50-et, akkor PvP-n és Flashpointokon kívül sok mindent nem lehetett csinálni. Volt 2 napi küldetés-terület, amik nagyon hamar nagyon unalmasak lettek, illetve a belőlük nyerhető jutalmakat az ember nagyon hamar megszerezhette, ami után értelmetlenné vált a farmolásuk. Ha pedig az üres szerverek miatt nem sikerült csapatot találni, és PvP-zni sem volt kedve az embernek, akkor maximum altozhatott, ami nem feltétlenül a legizgalmasabb tevékenység.

Azóta valamelyest javult a helyzet: bekerült 2 új napi küldetés-hub, illetve egy új questsorozat, amivel egy újabb csapattagot toborozhatunk magunknak. Ezekhez kapcsolódóan új megszerezhető jutalmak is bekerültek, amik már tényleg megérik a beléjük fektetett munkát, és amennyire jelenleg meg tudom ítélni nem éppen egy nap munka lesz a megszerzésük. Emellett pedig még több flashpoint is rendelkezésre áll, ami a nagyobb populáció miatt még inkább örvendetes.

 

A flashpoint-csapatok (illetve bármilyen csapat) találását nagyban elősegíti a party finder, amit nagy közkívánatra végre betettek a játékba. Működéséről egyelőre nem igazán tudok sokat mondani, mert a chat alapján is sikerült csapatot találnom eleddig, viszont mindenképpen üdvözölni tudom csak, nagyon hiányzott anno.

Szintén hiánypótló, hogy végre berakták a legacy-rendszert is (mert ami anno az induláskor volt, az csak egy üres váz volt, semmi több). Mindenképpen érdekesek az ebben levő unlockok, és egy jó célt ad, amire az ember gyűjtögethet, habár azért megjegyezném, hogy számomra az unlockok egy jó része eléggé feleslegesnek tűnik benne.

 

Összességében azt kell mondjam, hogy egy pozitív irányba indult el a játék, látszik valamilyen fény az alagút végén, és tényleg jó dolog is kisülhet a dologból, reméljük nincsen még túl késő. Szép fokozatosan úgy néz ki, hogy kialakul egy olyan endgame tartalom, ami talán képes meg is tartani az embereket. Cinikus módon azt is mondhatnám, hogy kb most van olyan állapotban a játék, amilyennek launchkor kellett volna lennie, és akkor talán nem fúródott volna orral a földbe.

 

Szeretném, ha az írásnak itt vége lehetne, és mindannyian maradéktalanul vidámak lehetnénk. Vannak viszont olyan pontok, amik mellett nem mehetek csak úgy el. Az egyik ilyen dolog az a questek között továbbra is uralkodó borzalmas unalmasság. Habár az új questek között már fel-feltűnnek kreatív küldetések (a HK-51 részeként az elhagyatott hajón játszódó különösen az volt), de a questek többsége még mindig ugyanaz az unalmas, repetitív „menj el ide és ölj meg X ellenséget, majd használj egy földön heverő tárgyat” jellegű feladat, amikben az ég egy adta világon semmilyen változatosság nincsen. Az sem segít az egészen, hogy az új terület is (habár Black Hole-ban még nem voltam) teljesen statikus fagyott, amivel már korábban is probléma volt (jó dolog egyik pillanatban megmenteni egy bolygót a sith-megszállástól, majd 2 perccel később ugyanott hatalmas sith kontingensekbe futni). Reméljük, hogy a kreatívabb küldetések egy új irány kezdetét jelentik, és a jövőben ez valamennyire változni fog.

A másik, ami feltűnt, az a bugok. Nem elég, hogy vannak újak (minden játékban vannak), de kicsit frusztráló, amikor olyan bugok is fel-feltűnnek, amik már februárban, sőt decemberben is idegesítettek. Talán ezeket azért illett volna már kijavítani.

Lezárásként azt kell mondjam, hogy igen kellemesen csalódtam az Old Republicban. Habár a cikk vége egy kicsit keserédesen hathat, azonban fontos leszögeznem, hogy összességében igencsak jó irányba halad a játék. A visszatérésem első napját nagyon élveztem, és alig várom, hogy megint leülhessek elé, mert jó pár dolog van, amit fel kell fedeznem. A harc továbbra is kellemesen szórakoztató, a grafika is kellemes, és az emberek is kedvesek, segítőkészek. A kérdés már csak az: meddig tud jelenlegi állapotában lekötni, illetve miért nem lehetett így megcsinálni a kezdettől fogva?

Szólj hozzá!

Címkék: játék star wars mmo old republic

A bejegyzés trackback címe:

https://colmath.blog.hu/api/trackback/id/tr204916551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása