Ennyien böngésznek most

Innen böngésznek most

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Colmath: Egyelőre nem próbáltam ki a Wotlk-t, így nyilatkozni sem tudok róla. Ha majd egy kicsit lenyugodna... (2008.11.28. 16:48) A bánya vár...
  • Colmath: Ahoy! A címkék és egyéb részek alványszürke kiírása az egyelőre bug volt, jelenleg is dolgozom a k... (2008.10.27. 15:27) World of Colmath 1.0!
  • Mr. Tzirmi: Akinek ez tetszett, azért bedobnám a Fahrenheit-et, amit majdnem ugyanez a bagázs készített, csak ... (2008.10.12. 20:22) Mass Effect: beszippant a végtelen
  • Mr. Tzirmi: Bocsi, de az stunstick, egyébként kábítóbot a hivatalos magyar megnevezés, de... Jobb a stunstick. (2008.10.12. 20:17) Interjú a Combine-al
  • Steste: Én is csináltam egy ilyen oldat! wárom a látogatókat és gyüjtőket egyaránt! (2008.09.09. 15:53) Turborágó

Linkblog

Miért ne csináljon a Treyarch több Call of Dutyt...

2009.01.20. 13:45 :: Colmath

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy franchise, melynek a neve Call of Duty volt. Az Infinity Ward akkorát durrantott vele, hogy az egész játékipar beleremegett. A második rész talán még ennél is nagyobbat dobbantott, és megreformálta az FPS-ek világát. És aztán jött a Treyarch.

A Treyarch volt az a gárda, akik megcsinálták a CoD3-mat, mely mindenki megdöbbenésére csak konzolokon jelent meg. Sokan dühöngtek emiatt, de akik játszottak vele, azok közül nagyon sokan állították, hogy jobb is hogy nem jelent meg PC-re, mert hatalmas csalódás volt.

Persze az IW ismét feltámasztotta a CoD-franchiset, és a CoD: Modern Warfare ismét egy hatalmas előrelépést jelentett, rengeteg díjat besöpört, méghozzá igen megérdemelten. A Call of Duty név ismét fényesen ragyogott...

Amíg ismét meg nem jelent a Treyarch, és el nem készítették a Call of Duty: World at Wart. A helyszín ismét a 2. világháború. A fejlesztők pedig igéretükhöz híven tanultak a hibáikból: csakhogy rossz emberektől...

Ugyanis a játék rengeteg olyan hibát elkövetett, melyek a Medal of Honor Airborne-t elrontották. A hasonlóság szinte fájdalmasan szembetűnő.

#1: Rövidség: a CoD játékok sosem voltak híresek a hosszukról, de valahogy a World at War mindegyiket alulmúlja. A missziók száma kevés, és szó szerint egy este alatt végigvihető a játék.

#2: Idegesítő akadályok: persze ezt a rövidséget megpróbálták valamivel kompenzálni, és arra jutottak, hogy miért is ne tegyenek bele a játékba fölöslegesen megnehezített pontokat. Nincs sok belőlük, de ezek kimondottan idegesítenek, ráadásul pont a játék elején - gondolok itt pl az égő épületben menekülésre...

#3: végtelenített ellenségek: ez volt a MOHA egyik legidegesítőbb tulajdonsága, és itt visszatér! Nem egy, nem kettő helyen megfigyelhető, hogy az ellenségek egy félreeső gödörben/folyosón folyamatosan spawnolnak, egészen addig, amíg egy bizonyos pontot el nem érsz, mely után már nem jön több. Berlin ostrománál az introban 45000 védőt emlegetnek: de miért nekem kell elintézni az összeset???

#4: Buta MI: ezzel el is érünk az egyik legfurább dologhoz, mely a baráti MI, melyről nincs sok jó amit el lehetne mondani, sőt. A társak rendszeresen útban vannak, kitolnak fedezék mögül, és gyakorlatilag nem sok ellenséget lőnek le, bár kétségtelenül többet, mint a MOHA esetében. Ennek ellenére is a munka túl nagy része marad ránk, a társak pedig inkább csak esetleges golyófogónak és ammo-csomagnak jók...

#5: Mindenki engem lő: mivel én lövöm le az ellenség többségét, így ez valahol logikusnak tűnik, viszont nagyon röhelyes néhol. Főleg, amikor a puszta közepén áll kint a fél orosz hadsereg, de nemhogy őket lőnék, hanem engem, aki 10cm-re kilátszom a fal mögül. Ez sem fordul elő annyiszor mint a MOHA esetében, de épp elégszer ahhoz, hogy frusztráló legyen.

Persze annak ellenére, hogy ennyi rossz tulajdonságot felsoroltam a játék még nem rossz annyira, hogy ne lenne érdemes kipróbálni. A grafika gyönyörű, az effektek kimondottan a helyükön vannak. Érdekes újítás, hogy a robbanások leszakítanak végtagokat, bár ez is szinte egy kicsit komikus vérfröccsenés közepette megy végbe, mely valamelyest ront az összképen, és nagyon illúzióromboló tud lenni. Azonban az újításért mindenesetre piros pont a készítőnek, hiszen ha tetszik ha nem: ez is része a háború realitásának.

Ha már háborús realitásnál tartunk: a játék jól visszaaddja a háború borzalmait, legtöbbször a szükséges vér mennyisége is el van találva, és a pörgősség tényleg egy háborús film érzetét adja. Ennek ellenére is azt kell mondjam hogy a játék el lett rontva: egyszeri végigvitelre nagyon király, és mindenkinek ajánlom. De hosszútávon....... na ott már problémák vannak. A multirészt nem próbáltam, de azt hiszem sokat el mond róla, hogy még mindig inkább a CoD4 multija tarol, nem pedig a CoD:WaW.

Amit még a végén megemlítenék az a tűz megjelenése: van a játékban lángszóró, molotov-koktél, és rengeteg tűz, melyet jól kihasznál a játék, talán jobban, mint a Far Cry 2. Azonban még ez sem tudja megmenteni a játékot a csalódástól. Az üzenet tehát világos: "Treyarch: hagyjátok a CoDot az Infinity Wardnak! Ők értenek jobban hozzá!"

Szólj hozzá!

Címkék: játék háború call of duty

A bejegyzés trackback címe:

https://colmath.blog.hu/api/trackback/id/tr88890842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása