Eddig amit itt láthattatok a Mines of Moriáról az egy raklapnyi video, illetve kép volt. Pedig egy jó MMO (márpedig a LOTRO kimondottan az :)) nem csak annyiban változik egy kiegészítő hatására, hogy az emberek új területen csinálhatják pontosan ugyanazt pontosan ugyanúgy, ahogy eddig. Ennek megfelelően a LOTRO is rengeteg változáson esik át, melyek jellemzőek a csapat innovatív attitűdjéhez. Mivel pedig már közeleg a játék, így a developer diaryk mennyisége is megnő. Ezek közül szemezgetnék most párat.
Legendary itemek:
Az egyik legnagyobb izgalommal várt újdonság ami Moriában várja a játékosokat a legendary itemek rendszere, mely azt hiszem egyedülálló az MMO-k történetében (javítsatok ki ha tévedek :P). A rendszer lényege, hogy dropokból, questekből, egyebekből az ember szerezhet olyan fegyvereket, melyek equippelés után gyakorlatilag együtt fejlődnek a játékossal: tapasztalatot gyűjtenek, szintet lépnek, és ezzel egyre erősebbek lesznek. Ezeket a fegyvereket időnként újra kell kovácsolni (utalás a LOTR-lorera), és ilyenkora nevüket is megváltoztathatjuk. Részletesebb információk itt:
Hivatalos Developer Diary a lotro.com-on
Harcrendszer-változások:
Mivel a játék nagy részben a harcról szól, így igen fontos, hogy a harcrendszer olyan polírozott legyen, amennyire csak lehetséges. Ami a játék indulásakor még jónak tűnt, az később már lehet hogy elavult, így megérett a javításra. Hál' Istennek a Turbine is így gondolkozi, így több elemet is átlakított a harcrendszerben. Ezen változások tartalmazzák az új fajta critical-hit rendszert, valamint a mitigationok és az avoidancek új rendszerét. Ami pedig a leginkább örvendetes ezekben az átalakításokban, hogy jól láthatóan a fejlesztők nem csak a pillanatnyi javításokra gondoltak, hanem egy olyan struktúrát próbálnak kialakítani, hogy a játék még sokáig élvezhető és bővíthető lehessen. Bővebb információkért látogass el ide:
Hivatalos Developer Diary a lotro.com-on.
Trait setek:
A triatek és ezen keresztül a deedek mindig is fontos részét képezték a LOTRO-nak. A többféle trait közül most a class traitek esnek át nagy változásokon. A class traitek (ahogy a nevük is sugallja) minden class számára egyediek, és megfelelő elosztásuk nagyban változtathat az adott karakter harcban betöltött szerepén. Azonban ez eddig kicsit nehezen átlátható volt, sok minden nem volt világos a rendszerben. A fejlesztők most ezt a problémát próbálják meg orvosolni a trait setek bevezetésével. Ezekből minden class töbfélével rendelkezik, és mindegyik class trait más és másféle bonusokat nyújt azok "alkalmazása" esetén. Ha pedig megfelelően kombináljuk ezeket, akkor nagyot dobhatnak a karakterünk harcképességén. Persze egy dev diary keretein belül ezt is bővebben és talán az én magyarázatomnál érthetőbben kifejtik, akit érdekel itt megtalálja!