Ennyien böngésznek most

Innen böngésznek most

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Colmath: Egyelőre nem próbáltam ki a Wotlk-t, így nyilatkozni sem tudok róla. Ha majd egy kicsit lenyugodna... (2008.11.28. 16:48) A bánya vár...
  • Colmath: Ahoy! A címkék és egyéb részek alványszürke kiírása az egyelőre bug volt, jelenleg is dolgozom a k... (2008.10.27. 15:27) World of Colmath 1.0!
  • Mr. Tzirmi: Akinek ez tetszett, azért bedobnám a Fahrenheit-et, amit majdnem ugyanez a bagázs készített, csak ... (2008.10.12. 20:22) Mass Effect: beszippant a végtelen
  • Mr. Tzirmi: Bocsi, de az stunstick, egyébként kábítóbot a hivatalos magyar megnevezés, de... Jobb a stunstick. (2008.10.12. 20:17) Interjú a Combine-al
  • Steste: Én is csináltam egy ilyen oldat! wárom a látogatókat és gyüjtőket egyaránt! (2008.09.09. 15:53) Turborágó

Linkblog

Miért éppen Minecraft...?

2011.11.17. 10:59 :: Colmath

Mint ahogy azt már leírtam a beköszönésben is, mostanában játékidőm jelentős részét nem más fedi le, mint a Minecraft, az utóbbi évek kétségtelenül legsikeresebb, és legnagyobb port kavaró indie-játéka. A játékkal való kapcsolatom viszonylag régre visszavezethető, még messze Alpha-stádiumban vettem meg, kb akkor, amikor az első hírek elkezdtek felröppenni a nagyobb oldalakon, hogy mennyire jó is ez a játék, és mindenki próbálja ki: én megtettem, és azt kell mondjam, hogy egyáltalán nem bántam meg.

Végigmentem az összes fázison, amin minden rendes Minecraft-rajongó átesik, ahogy az ebben a cikkben igen találóan ki van fejtve. Robbantott fel Creeper, bányásztam napokig, építettem kisebb-nagyobb dolgokat, egészen addig, amíg eljutottam az abszolút építő-fázisba.

Részben pedig ez is motivált abban, hogy újra blogolni kezdjek: annyi embertől láttam, hogy mindenfelé pakolták fel a képeket a saját építményeikről, hogy úgy gondoltam, ideje nekem is megosztani az enyéimet.

 

 

 

Alapvetően két fő szálon fut a Minecraftos építési-lázam: az egyik a survival mode-ban épített, hónapok alatt összerakott kis univerzum, mely a felhőkarcolóktól kezdve mini Morián át mindennel rendelkezik, mi szem-szájnak ingere – rengeteg benne a kísérleti jellegű építmény, melyeket kvázi kihívásként építettem fel, mindig új „kihívásokat” keresve. Terveim szerint ezzel az univerzummal kezdem majd a postolást, annak ellenére, hogy az újabb projectem miatt ez a világ már nem igazán bővül, és nagy valószínűséggel érdemben már nem is fog soha.

Ez a project pedig nem más, mint egy minél nagyobb területet lefedő, sci-fi filmek és könyvek ihlette város kiépítése benne mindennel, amit csak el tudok képzelni. Ami pedig ezt lehetővé teszi, az a Kreatív mód, amit az 1.8-as patchben tettek bele a játékba (bár neten már korábban is elérhető volt, de ott nem lehetett rendesen menteni), és ahol nem csak hogy szabadon lehet repkedni (ami nagyon megkönnyíti a magasban való építést, higgyétek el), de gyakorlatilag végtelen nyersanyagok állnak rendelkezésre, melyeket nem kell bányászgatni, előállítgatni, meg hasonlók. Persze ez kissé elvesz a játék alapvető romantikájából, csökken a sikerélmény valamivel, hiszen nincs benne az épületekben az a rengeteg munkaóra, amit csak a nyersanyagok előállításával eltölt az ember, azonban ezt jelentősen pótolja az a sikerélmény, ami egy-egy hatalmas épület felépítésével jár. Amint elkezdek postolni majd ti is meglátjátok, remélem, hogy nem csak nekem fog tetszeni.

 

Bevezetőnek egyelőre ennyi, a többit majd a Minecraft-postok során – biztos vagyok benne, hogy lesz visszaemlékezés is… Valamikor…

Szólj hozzá!

Címkék: Minecraft

A bejegyzés trackback címe:

https://colmath.blog.hu/api/trackback/id/tr563389282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása